به گزارش رضا شاپ به نقل از ایتنا، گزارشات از پیشی گرفتن اندروید از iOS در بحث سود تبلیغات موبایل حکایت دارد، در این گزارشات که از قول منبع معتبر شرکت اپرا مدیاوُرک منتشر شده گفته میشود که اندروید برای اولین بار است که در این مقوله توانسته سیستمعامل iOS را پشتسر بگذارد.
بر اساس این گزارش، سیستمعامل موبایل گوگل ۴۵.۷۷ درصد عایدی از جانب تبلیغات موبایلی در سهماهه اول سال جاری میلادی را از آن خود کرده در حالیکه سیستمعامل اپل تنها توانست ۴۵.۴۴ درصد از درآمد تبلیغات موبایل را تصاحب کند.
سایر پلتفرمهای موبایل نظیر بلکبری، سیمبین و ویندوز هم به ترتیب ۱.۹۶، ۱.۲۷ و ۰.۰۹ درصد از سود تبلیغات را از آن خود کردهاند. اثر گذاری تبلیغات اندروید نیز ۶۵.۱۷ درصد بوده در حالی که تبلیغات iOS تنها ۲۲.۳۴ درصد اثر گذاری داشته است.
همانطور که در ابتدا ذکر شد، این اولینباری است که اندروید در این زمینه توانست سیستمعامل خوش آوازه iOS را پشت سر بگذارد.